Praktijk voor Natuurgeneeskunde

Informatie Kleurenpunctuur

Kleurentherapie oftewel kleurenpunctuur is een vorm van lichttherapie, waarbij de oorzaak van de klacht gezocht wordt op endocrien, toxisch of degeneratief niveau. In vergelijking met acupunctuur maak ik tijdens de behandeling gebruik van een speciale lichtpen die op verschillende meridiaanpunten op de huid wordt aangebracht. De behandelingen zijn volstrekt pijnloos en daarom zeer geschikt voor kinderen. Afhankelijk van het behandelplan worden specifieke kleuren ingestraald. De kleur zorgt voor de informatie die door de huid zal worden opgenomen. Lichaamscellen en meridianen geven de informatie door aan organen en fysiologische systemen. Blokkades binnen het lichaam worden opgeheven, waardoor de oorzaak van de pijn kan worden vermindert of zelfs verdwijnt. Het licht beïnvloedt direct het natuurlijke levensritme.

Kleurenpunctuur richt zich uitdrukkelijk níet alleen op het bestrijden van lichamelijke symptomen, zoals bijvoorbeeld hoofdpijn. Het richt zich op het stimuleren van de heilzame energiestromen gecombineerd met uw persoonlijke ontwikkeling op alle levensniveaus.

De therapie is geschikt voor zowel lichamelijke als geestelijke klachten voor jong en oud. Als ondersteunende therapie kan gebruik worden gemaakt van inductietherapie, kristaltherapie en of kleurklank muziek (therapie).

Doctor Peter Mandel, die o.a.samenwerkt met Prof. F.A. Popp is de grondlegger van de esogetische geneeskunde waarin hij traditionele kennis en succesvolle genezingsmethodes met moderne wetenschappelijke inzichten en technische mogelijkheden samen heeft weten te brengen. Hij volgde acupunctuuropleidingen in zowel Hong Kong als India en bracht oosterse en westerse geneeswijzen bij elkaar. Mandel is bekend geworden via talloze radio en tv optredens. Hij heeft jarenlang empirisch onderzoek gedaan naar het vermogen van de huid om lichtimpulsen op te nemen en deze via cellen en meridianen (energiebanen) door te geven aan organen en fysiologische systemen. Peter Mandel heeft bewezen dat de harmonie van het lichaam kan worden hersteld door behandeling met licht op de huid. Kleurentherapie doet het al vele jaren erg goed in Duitsland en Zwitserland en wordt toegepast door artsen, acupuncturisten, homeopaten, chiropractors, natuurgeneeskundigen en fysiotherapeuten. Ze passen Mandels methode met succes toe, vaak ook als aanvulling op reguliere behandelingen.

Onderzoekers van het LUMC en de TU Delft hebben een manier gevonden om een "op hol geslagen" hart te resetten met een geïmplanteerd led-lampje (Bron RTL nieuws 28 februari 2019). Ook hier weer één van de vele bewijzen dat licht invloed uitoefent op alle levende organismen. Dus ook onze lichaamscellen en organen reageren op licht.

Praktijk voor Natuurgeneeskunde

MACAREENKLEUR

Telefoon: 06-27172885 of 0481-465113                                                                                                                                                                                               Email: macareen10@gmail.com                                                                                                                                                                                            Adres: Kruidenstraat 20                                                                                                                                                                                                                       6681NH Bemmel